제품의 멀티미디어 콘텐츠에 액세스할 수 있습니다.

Dara Pharma will manufacture vaccines against COVID-19

Dara Pharma proporcionará maquinaria para fabricar vacunas contra el Covid

보도자료
30 de 10월 de 2020

L’empresa de Granollers Dara Pharma ha estat seleccionada per subministrar les línies de fabricació de les vacunes contra la Covid-19 que les firmes CZ Vaccines i Rovi fabricaran a l’Estat espanyol. Aquestes dues empreses han estat les úniques escollides, respectivament, pels laboratoris nord-americans Novavax i Moderna per produir a l’Estat les vacunes que estan desenvolupant. La firma de Granollers ha invertit uns 10 milions d’euros en el desenvolupament de les línies de producció.

Les farmacèutiques CZ Vaccines i Rovi han confiat en Dara Pharma per complir amb els compromisos adquirits en l’actual entorn de pandèmia. Segons informa la companyia de Granollers, la fabricació d’aquests equips s’havia de fer amb un termini infreqüent per al sector –només sis mesos–. Les dues farmacèutiques tenien com a objectiu disposar de tota la capacitat productiva tan bon punt la vacuna estigui a punt.

Tot i que encara estan en fase experimental, les vacunes han arribat a la fase 3 del període de prova i d’acceptació per part de les autoritats sanitàries i això permet preveure que el procés de fabricació sigui en els propers mesos si els resultats dels assajos són positius.

La companyia subministrarà tres línies completes de fabricació de les vacunes, en un lliurament que està previst per a aquest mateix mes de desembre. Aquestes línies permeten una capacitat productiva de 150 milions de dosis l’any, de manera que CZ Vaccines i Rovi disposaran de capacitat per atendre la demanda del mercat espanyol i també internacionals.

Dara Pharma ha posat a disposició d’aquestes empreses una maquinària modular i flexible per assegurar aquests projectes, amb una inversió propera a 10 milions d’euros. La direcció de l’empresa s’ha manifestat “orgullosa” de formar part “de la solució de la pandèmia”. També fa “un reconeixement” a l’equip humà perquè han fet possible el projecte amb “entrega absoluta i dedicació al projecte”. Considera que ha estat escollida per “la fiabilitat, qualitat i flexibilitat” dels seus productes.

A més de la demanda de vacunes contra la Covid-19 al mercat espanyol (i també europeu, japonès, canadenc i xinès per als quals les companyies disposen d’autorització per subministrar la vacuna), els equips també permetran el desenvolupament de futurs acords per a d’altres tipus de vacunes, per la versatilitat de les línies.

Toda la información en:

elnou.cat